Arvon-luontia.jpg
 
 

Referenssit - esimerkkejä tuloksista

Kehittämisessä ei ole järkeä, ellei siitä synny mitattavia tuloksia liiketoimintaan ja organisaatioiden asiakkaille.

Vuoden 2022 asiakaspalautteista kerätty NPS oli 92.86, joten asiakkaamme ovat yhteiseen tekemiseemme erittäin tyytyväisiä ja haluavat suositella meitä.

 

Referenssit

Esimerkkejä tuloksista

 

Elisa: Asiakastyön tavan muutos ja uusien ketterien työtapojen löytäminen

Kuinka tuoda asiakaslähtöisempää ajattelua asiakastyöhön? Withmore auttoi yhtä Suomen suurinta telekommunikaatioyhtiötä, Elisaa, löytämään ketteriä työtapoja kolmelle poikkitieteelliselle pilottitiimille, jotka kehittävät asiakaslähtöisempää työtapaa.

Helsingin yliopiston Tietotekniikkakeskuksessa annettiin päätösvalta työntekijöille Sosiokratia 3.0 -mallilla

Helsingin yliopiston Tietotekniikkakeskuksessa navigoitiin S3:n avulla muutoksessa ja luotiin yhteiset toimintatavat niin etätyöhön kuin uusien tilojen käytänteisiin.

VTT:llä johdon kehittämistyöhön
tuo määrämuotoisuutta
Toyota Kata

VTT:n johtoryhmän kata-valmennus on ollut osa muutoksenhallintaa. Tiivin johtoryhmä valmennuksen avulla saatiin lisää ymmärrystä ja mahdollisuuksia sitouttaa organisaatiota jatkossakin systemaattiseen kehittämiseen.

Elisalla kehitettiin rekrytoinnin suuntaa kokeilevan pilottitiimin voimin

Elisan rekrytoinnin suuntaa kehitettiin ennakoivammaksi ja dataohjautuvammaksi Toyota Kata -kokeilujen avulla. Tulokseksi saatiin yhteinen tilannekuva ja elävä keskusteluyhteys eri sidosryhmien kesken sekä entistä enemmän kokeilumyönteisempää ajattelua.

 

Helsingin kaupunki: Kokeilukiihdyttämöllä vauhditetaan kaupungin uudistumista

Kokeilukiihdyttämö toteutti vuonna 2022 yhdeksän kokeilua. Withmore oli auttamassa ja tukemassa kokeiluiden suunnittelussa, rajaamisessa ja oppien keräämisessä. Kiihdyttämön lopuksi koostettiin Kokeilijan ABC opas, joka auttaa työntekijöitä itsenäiseen kokeilemiseen ja niistä viestimiseen.

Solitalla tehdään vuosisuunnitelma ja budjetti S3-mallilla

Solitan Dev-yksikössä huomattiin, että ilman itseohjautuvuudenrakenteita asiat jäävät helposti puolitiehen. Nyt S3-piireissä eli solitalaisittain sirkkeleissä muun muassa kehitetään kulttuuria, ohjataan rekrytointia ja tehdään vuosisuunnittelua.

vl_top.png
 

Muutoksen jälkeen

Mitä asiakkaamme sanovat meistä?

 
no_01.png

Hallinnan tunne työhön

“Läpinäkyvyys ja hallinnan tunne on selkeästi lisääntynyt projekteissa, ja asiantuntijat ovat saaneet lisää rauhaa käsillä olevien projektien tekemiseen, vaikka työjonossa olisi paljon muitakin tehtäviä.”

no_02.png

Kokeilukulttuuria ja innostusta

“Mietimme nyt asioita kokeilujen kautta nopeasti, mikä on ollut ihmisiä innostava asia”, kertoo asiakkaan yhteyshenkilö. Ja käytännössä kokeilukulttuuri tarkoittaa nopeampaa kehitystahtia.

no_03.png

Lisääntynyt avoimuus

“Menimme tosi syvälle siinä, miten näemme roolimme tässä organisaatiossa ja millaisia asioita haluamme tehdä. Meillä oli mahdollisuus hyvin rohkeasti sukeltaa sinne, mikä hiertää ja miten hiertymiä voitaisiin helpottaa.”

 
no_04.png

Ratkaisut ongelmakohtiin

“Haimme muutoskyvykkyyttä, ja se myös saavutettiin. Ennen kaikkea olemme oppineet tunnistamaan liiketoiminnan arvoa tuottavat tekemiset paremmin."

no_05.png

Tietotaito omaan omistukseen

“Haluamme luoda sellaista kulttuuria, jossa jokainen osaa pysähtyä oman työnsä äärelle ja miettiä, miten tätä voisi parantaa. Yksi tapa oppia on opettaa muita, luoda siten mahdollisuus reflektoinnin ja kyseenalaistamisen oppimiseen.”

no_6.png

Räätälöity kehittämistapa

”Kaikki tehtiin huomioiden meille ominaiset toimintakulttuurit ja päätöksentekotavat. Oman toimintakulttuurin huomioiminen oli erittäin tärkeää, sillä yleiset viitekehykset jäävät liian irralleen organisaation arkitodellisuudesta.”

 
vl_bot.png
 
Karoliina-luoto-konsultointi.jpg
 
 

“Kun asiakas on keskiössä, muutos on turvallista”

Kehitetään uusi toimintatapanne pala kerrallaan, ja aloitetaan niistä asioista jotka tällä hetkellä eniten kaipaavat ratkaisua. Ennen kuin huomataankaan, ympärillä on uusi innostava toimintatapa.

 

Lisää referensseistä lounaalla?