Menetelmät
Tavoitteena vaikuttavampi liiketoiminta, onnellisempi asiakas ja parempi työelämä.
Withmoren käyttämissä menetelmissä yhdistyy kaksi tärkeää pääperiaatetta:
01 / Liiketoiminnan ja toimintatapojen tavoitteellinen parantaminen
02/ Ihmisten mukaan ottaminen yksilöinä ja yhteisönä
Jokainen toimintaympäristö on omanlaisensa, ja me autamme asiakasta löytämään ne menetelmät, joilla tavoitteisiin parhaiten päästään.
#LEAN #MODERNAGILE #JATKUVAPARANTAMINEN #ITSEOHJAUTUVUUS #SOCIOCRACY 3.0 #BUsinessdesign
Menetelmät
Tarvetta täsmäratkaisulle?
Arvoketjukartta
Toimintaympäristön kartoitus visio- ja strategiatyön pohjaksi. Käytämme Simon Wardleyn tunnetuksi tekemää tapaa kuvata arvoketjuja kartaksi ja strategisen ajattelun pohjaksi.
Asiakas- tai käyttäjätutkimus
Asiakkaan ymmärtämisen välineinä käytämme muun muassa Kano-mallia, dilo-mallia, kyselyitä ja haastatteluja.
Asiakastarpeesta toiminnaksi
Laatukriteeripuu (CTQ-tree) ja Laatutalo ovat menetelmiä, joilla autamme organisaation tuomaan toimintaansa niitä asioita, joita asiakkaat arvostavat.
Ratkaisujen konseptointi
Ratkaisun konseptoinnin välineenä käytämme muun muassa käyttäjätarinakarttaa, palvelupolkukuvauksia, visiolakanoita sekä arvovirtakarttoja. Näillä saadaan nopeasti yhteinen visio kehitystiimille ja vastauksia siihen miten kehitystä kannattaa paloitella.
Kaizen-työpaja
Jatkuvan kehityksen käynnistys on usein hyvä aloittaa tiiviimmällä kehitysrypistyksellä. Kaizen-työpajassa kerätään toiminnan tekijät yhteen ja parannetaan toimintaa tiiviillä työpajasarjalla. Parannukset ovat välittömiä ja antavat energiaa ja suunnan jatkuvalle kehittämiselle.
Kata-valmennus
Jatkuvan tavoitteellisen toimintatavan parantamisen menetelmä. Tämä pinnalta yksinkertainen työkalu mahdollistaa syvällisen muutoksen niille organisaatioille, jotka ovat valmiita siirtymään jatkuvan kehityksen kulttuuriin.